Antigua part 2 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van crissy - WaarBenJij.nu Antigua part 2 - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van crissy - WaarBenJij.nu

Antigua part 2

Blijf op de hoogte en volg

05 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hola hola!
Que onda?

Het vervolg van het reisverslag! de dag erna was ik dus weer naar het huis met het konijn gegaan en besloten daar te gaan wonen (je moet je beslissingen toch op rationele gronden nemen ;)). het begon de dag erna gelijk goed: de suicide shower werd niet warm, maar er kwam wel rook uit en ik rook een aangebrand luchtje.. tja, misschien dat dat iets met de los hangende draadjes te maken had.. normaal gesproken kan ik uuuuuren onder de douche staan, maar nu ben ik nog nooit zo snel weggeweest (dan maar geen benen scheren ;)). vervolgens kwam ik op mijn werk en daar zei iemand 'oh woon je daar, volgens mij steelt de eigenaar'.. mwa.. maar het konijn is lief :)

Die vrijdag eerst de inauguratie van de tweede verdieping van de tweede school. Heel schattig hoe alle kinderen liedjes gingen zingen (allemaal verkleed). Echt leuk om te zien waar je het nou eigenlijk voor doet. Wel kwam het volkslied nogal vaak naar voren (en dan ALLE coupletten). Daarna een contrast: met een paar mensen naar de O'reilly's geweest (een authentieke Guatemalteekse bar.. nou ja, er komen toch wel guatemalteken). Gedanst op bar - tick! om 1u sluit alles hier, deze bar zelfs om 00.30 (dat is voor mij wel goed).. maar er zijn dan nog wel afters.. Barren waar om de 5 min de muziek uit wordt gezet, omdat de politie dan voorbij rijdt (ze rijden in een blokje, ik denk dat ze dat echt niet in de gaten hebben..not). De dag erna naar de Earth logde geweest: een relaxte hangplek met uitzicht op de vallei van Antigua. Je kan er spelletjes doen, in een hangmat liggen en smoothies drinken.. helemaal niet verkeerd! (oja, en hiken, maar dat hebben we ff laten zitten)

Zondag (27/1) een mountainbiketocht gedaan door de vallei van Antigua. Erg leuk, alle omliggende dorpjes gezien. Omdat de andere helft van onze groep en nogal bejaard uitzag, hebben we gelijk maar gevraagd om het voor ons iets intensiever te maken.. dat hebben we geweten.. Ik denk dat ik alle tortilla's er in een keer uit heb gezweet! 4,5 uur later waren we terug en konden we geen zadel meer zien ;) Maar het was wel super!

De week erna kan ik me al niet meer helemaal herinneren. Wo met de heren van de Rotary genetwerkt (ik geloof dat ik volgende week met een van de ouwe bokken moet lunchen..) Do 31/1 was de Nederlandse borrel in Guate (city). Erg leuk om iedereen te spreken en we hebben al gelijk een uitnodiging voor carnaval in de zak! (pfjiew.. was al bijna bang dat ik t moest missen)..

Vrijdag BBQ met kantoor en daarna nog naar een huisfeestje..maar! ik ben om 23.30u weggegaan, goed he? De dag erna namen we de bus om 8u naar Monterrico, het strand (met zwart zand). Heerlijk gechilled aan het zwembad en zeeschildpadden uitgezet. Alhoewel ik dat achteraf eigenlijk zielig vond, maar toch wel leuk om jouw schildpadje de weg naar de zee te zien afleggen en dan iedere keer als ie er bijna was, door een grote golf weer helemaal terug op het strand werd gebracht. Tja, mijn Samsom (je moet m toch een sterke naam geven) heeft verder niet zo'n heel grote kans: slechts 30 van de 1000 overleven het..
De dag erna met een boot (zonder motor) door het mangrovebos varen. Prachtige vogels (kingfisher etc) en vliegende vissen gezien (cuatro ojos geheten). Daarna - na al die inspanning - maar weer met een fruitsmoothie aan het zwembad gelegen. Oja, en uiteraard wel weer 2,5u in n zeer oncomfortable bus terug..

Samenvattend ben ik nu wel lekker gesettled! In het begin vond ik de veiligheid (en over waar je over na moet denken) niet zo relaxt. Nu ga ik gewoon de straat op met 2 tientjes en een oude Nokia (met T9, fuck da's irritant!) op zak. Lekker terug in de tijd! Dus het is vooral wennen aan het feit dat je met dat soort dingen rekening moet houden. Het is ook fijn om een vaste woonplek te hebben (inmiddels word ik ook niet meer geëlektrocuteerd in de douche) en het heeft een hele fijne tuin met ligbedden. Niet dat je daar al veel aan hebt, want het is KOUD! Ik heb de hele week mijn ene trui aan (nou ja, we kwamen hier ook niet om mooi te zijn). Oja, Elizabeth is in mijn complex komen wonen, dus das gezellig! Vanavond voor het eerst gekookt (de tortillas en noodles kwamen mn neus al uit..). Ook relaxt omdat we dan samen naar huis kunnen lopen :)

Wat ook heel leuk is, is dat je in het weekend niets hoeft te doen (geen regeldingen etc) en je echt wat leuks kan doen..vakantiegevoel! Ook het om 17u vrij zijn is niet verkeerd (alhoewel je om 8u begint en veel mensen op n wat hoger niveau s avonds ook nog werken). Ik moet zelf de balans nog een beetje vinden.. er is onwijs veel te doen voor de talenschool: online marketing, aanpassen website, opzetten financiële administratie, bepalen curriculum lessen, de dagelijkse operatie van de talenschool, lokaal naamsbekendheid verwerven, en heel veel beleidstukken schrijven.. Maar ik vind het wel supergaaf om te doen en je ziet in 2 weken al gelijk zoveel resultaat! Maar goed, de neiging is er om alleen maar te werken (de talenschool moet in 3 maanden helemaal "staan"), maar ik moet natuurlijk ook van mn tijd hier genieten! Nou ja, we zien wel!

Ik hoop dat daar alles goed gaat met iedereen! Sorry als ik nog niet op je mail heb gereageerd! Ik heb er helaas niet zoveel tijd voor :s Maar ik vind het altijd leuk om van jullie te horen hoor!

Een hele dikke knuffel,
Crissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 13392

Voorgaande reizen:

06 Januari 2013 - 15 Mei 2013

Guatemala - Antigua

08 September 2009 - 12 Oktober 2009

Down under!

01 September 2006 - 01 Juli 2006

Oxford

22 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: