Xela (Quetzaltenango) weekend tripje - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van crissy - WaarBenJij.nu Xela (Quetzaltenango) weekend tripje - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van crissy - WaarBenJij.nu

Xela (Quetzaltenango) weekend tripje

18 Februari 2013 | Guatemala, Antigua

Hallo luitjes!

Ff n berichtje vanaf mn blackberry in n cafeetje in Xela! Ben een weekendje weg met Elizabeth naar Xela. Carnaval heb ik overgeslagen om iets meer van t land te zien (en carnaval is toch alleen mr drinken...;))

Gister was het kkkkkkkkkoud! Ok ok, ik mag niet klagen, tis bij jullie kouder, mr hier ook mr 8 graden. E liep met handschoenen. Ik heb onder 4 dekens geslapen! 4,5h bus naar Xela was uiteindelijk mr 3u en 45 min! Mr nog behoorlijk oncomfortabel (en dat noemen ze dan de luxe shuttle). Xela is een stadje, met minder toeristen dan Antigua..iets meer authentiek..mr ook veel lelijker.
Gister naar hotsprings geweest. Fuentes georginas..heet! Zo heet, je kon er niet in. Water komt ws van n vulkaan.. Was erg ontspannen (er was ook een gedeelte met kouder water). Toen gegeten bij de beste Indiaase toko (lekker gualtemalteeks ;)), wel erg lekker! En s avonds nog ff n biertje (mr het paste er eigenlijk niet meer bij). We hebben onze indian babies (de dikke buik vh eten) toen mr naar bed gebracht. Nu in n cafeetje (daarvan heb je er hier veel.. Met koffie of chocolademelk van hier). Vandaag schijnt de zon wel! Dus zo meteen mr weer dezelfde foto's nemen (mr nu met zon). En naar t meest vreemde museum ooit.. Met een verzameling van oude troep, opgezette dieren met meerdere hoofden etc.. oi-oi-oi! Dan om 15u de bus terug..

Dan vanavond misschien nog ff werken, want t is best lastig om t werk gedaan te krijgen (er is vaak veel herrie en mensen die je onderbreken). Oja, E is eergister heel hard door n hond gebeten.. Echt zielig! Moest natuurlijk gelijk een boel injecties. En gister heb ik zo'n lieve hond gezien! Zn halve mond was er door n andere hond vanaf gebeten mr hij was zo vrolijk en lief.. Alle mensen in de bus wilde hem meenemen.. Hij was erg blij met de kaakjes die ik voor m had gekocht :)

Oja, arnout heeft gister door mijn spullen heen geploegd om wat mee te nemen voor als hij naar Guatemala komt.. Zo lief! ("Heb je naast die ene vuilniszak, nog MEER schoenen?" Eh ja..) Hij komt al bijna..vrijdag..jeeh! Dan moeten we overigens diezelfde "luxe shuttle" naar Panajachel nemen (bij lake atitlan).
Misschien dat ik wat reispillen probeer te vinden, want je voelt je een redelijke licuado (gualtemalteekse milkshake) na zo'n reis ;)

Ok, daar komt t ontbijt: tortilla, eieren met frijoles (zwarte bonen), avocado, en pica de gallo (tomatenmix).. mjam!

Dikke kus allemaal!
Crissy